Technika zapamiętywania snów

Każdy z nas zapewne wie, że świadomy sen nie jest niczym innym jak tylko snem, podczas którego jesteśmy świadomi tego, iż śnimy. Istnieje spora grupa ludzi, którzy wywołują owy sen w sposób kontrolowany. Służy temu wykonywanie odpowiednich technik i ćwiczeń, które można podzielić na trzy zasadnicze typy: psychologiczne (autosugestia, pamięć intencji), farmakologiczno – fizjologiczne (technika pamięciowa doktora La’Berge’a) a także inne (Dream Light, REM – Dreamer). W artykule tym zostaną omówione przykładowe techniki wywołujące świadomy sen. Pierwszą z nich jest zapamiętywanie snów. Na samym początku, warto zdać sobie sprawę, iż każdy człowiek śni co noc, jednak mało kto je zapamiętuje. Ta umiejętność natomiast jest kluczowa to wywołania i utrzymania świadomości we śnie. Na samym początku warto założyć dziennik snów. Przed snem należy owy zeszyt wraz z długopisem położyć przy łóżku. Po przebudzeniu nie należy otwierać oczu. Pozostając z zamkniętymi oczami należy próbować przypomnieć sobie sen z jak największą ilością szczegółów. Następnie w zeszycie należy zapisać jak najwięcej słów – kluczy lub opowiadań odnoszących się do snu. Kolejnym krokiem jest zwrócenie uwagi na mało realne momenty snów, które pozwalają zorientować się, że właśnie znajdujemy się we śnie. Ciągłe powtarzanie i przeglądanie dziennika pozwoli na nauczenie się powtarzających się sennych elementów. Oczywistym jest jednak, że początkowe zapamiętywanie może sprawiać trudności jednak z dnia na dzień staje się to coraz łatwiejsze. Może to doprowadzić do tego, iż każdej nocy zapadać będziemy w świadomy sen i będziemy w stanie zapamiętać nawet kilkanaście snów z jednej nocy.

Społeczeństwo w dzisiejszych czasach jest zabiegane i potrzebuje wytchnienia. Dlatego postanowiłam pisać artykuły o tematyce ściśle związanej ze społeczeństwem. Serdecznie polecam!